Just nu är det många som ringer till oss vilket orsakar längre väntetider via telefon. Om du vill ha snabb hjälp kan du chatta med oss istället.
Du hittar också chatten direkt i Sector Alarm-appen under Konto.

Ska du flytta? Vi har fina erbjudanden för dig.

Ta del av ditt erbjudande Ta del av ditt erbjudande

Just nu frågar våra kunder oss om ...

Betala med autogiro

Med autogiro sker betalningen automatiskt på förfallodagen utan att du behöver göra något. Här kan du hitta instruktioner på hur du aktiverar autogiro. 

Kan jag byta batterier själv?

Ja, du kan byta batterier själv. Du behöver inte ta kontakt med oss innan om det inte gäller batteribyte på Centralenheten.

Du kan beställa batterierna direkt via vår webbshop. Där hittar du även instruktioner om hur du gör. För mer information om batteribyte så kan du gå in på vår sida gällande batteribyte.

Vi kan såklart också hjälpa dig med batteribytet. Kontakta vår kundsupport via chatten så kan vi boka in en service för komplett batteribyte till en kostnad på 690 kr. Det ingår då även 18 månaders garanti.

Hur påverkar nedstängningen av 2G- och 3G-näten mitt larmsystem?

För äldre larmsystem kan det vara nödvändigt med en uppgradering av vissa komponenter för att säkerställa att kommunikationen med larmcentralen via mobilnätet fortsätter som vanligt. För att garantera säkerheten använder våra larmsystem dubbla kommunikationsvägar, vilket innebär att de kan kommunicera både via mobiluppkoppling (4G) och bredband/ethernet (Wi-Fi).

Vi kommer att ta kontakt med alla berörda kunder i god tid för att förse dem med den nödvändiga informationen. Om du redan är kund hos oss kan du vara trygg i vetskapen om att vi kommer att hålla dig väl informerad om hur detta påverkar just ditt larmsystem. Du kan läsa mer här.

Kan jag koppla digitala dörrlåset Yale Doorman till mitt hemlarm?

Ja, med hjälp av en låsmodul från Sector Alarm kan vi koppla ihop larmsystemet med det digitala dörrlåset.

Har du redan ett befintligt dörrlås Yale V2 så kan vi koppla det kostnadsfritt.

Vi säljer även dörrlåset och kan hjälpa dig med både montering och uppkoppling. Skriv till oss via chatten för att få mer information.

Jag behöver nya dekaler, vad behöver jag göra?

Vi skickar ut max 4 dekaler via brev, om du önskar fler kan vi boka ut en kostnadsfri service.

Du kan kontakta oss via chatten så hjälper vi dig med detta.

Jag ska genomföra en renovering, är det något jag måste göra?

När du renoverar är det viktigt att du tar kontakt med vår kundsupport precis innan du monterar ner eller upp någon komponent för att undvika ett sabotagelarm.

Vi kommer då även kunna ge dig information om tillvägagångsättet.

Vid behov kan vi även boka ut en service så att du får hjälp av en tekniker.

Vart hittar jag bruksanvisning och andra viktiga dokument?

Du hittar våra bruksanvisningar och andra viktiga dokument här. 

Hur får jag min rökdetektor att sluta pipa?

De flesta av våra rökdetektorer har inbyggda batterier och när de börjar låta behöver de bytas ut. Innan vi kommer ut för att utföra detta, vänligen försök följande:

Testa med att ta ner rökdetektorn från takfästet, detta ska få rökdetektorn att tystna. Om det fortsätter att pipa hemma efter nedmontering är det mest troligt något annat i bostaden som piper.

Låt rökdetektorn vara nedmonterad i minst en minut. Sätt sedan tillbaka rökdetektorn i sitt fäste. Om rökdetektorn fortsätter att pipa behöver du komma i kontakt med oss för vidare åtgärder. Kontakta oss via chatten så hjälper vi dig vidare.

.

Klicka här för mer frågor och svar Klicka här för mer frågor och svar
Chatta med Alex
Chatta med oss

Gör det enkelt och klicka på vår “chatta med oss” pop-up som dyker upp längst ned till höger på denna sida för att chatta med oss.

Facebook Messenger
Facebook Messenger

Du kan även välja att chatta med vår chatbot Alex genom Facebook Messenger. Kan inte Alex svara så kommer du bli kopplad till en medarbetare på kundservice.

Observera att när du använder Facebook Messenger gäller Facebooks villkor och sekretesspolicy.

Värva en vän och hjälp ett barn till trygghet

Värva en vän och få tre fria månader

Har du en vän som du vill skydda mot brand, inbrott eller andra oförutsedda händelser? För varje vän du rekommenderar får du just nu tre fria månader. Bonusen kommer dig tillgodo inom 30 dagar från att larmet är installerat hos din vän.

Flyttar du ut? Få ett helt nytt larm kostnadsfritt.

Om du redan är kund hos oss idag och planerar att flytta så vill vi gärna fortsätta att trygga ditt hem. Vi har gjort det väldigt enkelt. Vi installerar ett helt nytt larmsystem i din nya bostad och installerar samma antal komponenter som du har idag – helt kostnadsfritt i ditt nya hem.

Flyttar du till en lägenhet har vi ett rikigt bra lägenhetserbjudanden till dig. Vill du dessutom addera ett digitalt dörrlås eller en smart videokamera i ditt nya hem så löser vi det utan problem.

Helt nytt larmsystem kostnadsfritt med fri installation

Speciellt lägenhetserbjudande

Allt ingår – ingen bindningstid och inga uppstartskostnader

Flyttar du ut? Få ett helt nytt larm kostnadsfritt.
Håll koll på ditt andra hem

Håll koll på ditt andra hem

Har du ett sommarhus eller fjällstuga som du vill skydda mot brand, inbrott eller vattenläckage? Väljer du att komplettera ditt befintliga startpaket med våra tilläggskomponenter kan du även se bilder och video i HD-kvalité, kontrollera temperatur, upptäcka läckage eller översvämning och kontrollera åtkomst för besökare via digitala dörrlås.

Förmånligt erbjudande för dig som beställer ett stuglarm (endast för befintliga kunder).

Avancerade detektorer upptäcker inbrottsförsök, rök, brand och vattenläckor

All service ingår, ingen bindningstid.

Har du fortfarande frågor? Inga problem, låt oss hjälpa dig.

Sector Alarm AB | Box 274 | 401 24 Göteborg