Betalning
Välkommen till vår betalningssida. Här kan du hitta information om fakturor och vägledning kring betalningsalternativen. Bläddra gärna ner och se vår FAQ där vi har samlat de vanligaste frågorna som kan uppstå med en betalning.
Visste du att du kan se alla dina fakturor på Mina sidor? Logga in nu.
Vanliga frågor om faktura & betalning
Du kan välja mellan pappersfaktura, e-postfaktura, autogiro eller e-faktura. Vi rekommenderar autogiro av miljöskäl och för att undvika en fakturaavgift på 59 kronor.
Du kan också välja att betala månadsvis, kvartalsvis, halvårsvis eller årligen.
För mer information kan du kolla vår sida Betalningsalternativ.
Som privatperson kan du byta autogirokonto på olika sätt. För att minimera risken att det blir ett avbrott i autogirodragningarna rekommenderar vi er att vända er till er bank för hjälp.
Internetbank:
Koppla av befintlig autogirokoppling och avvakta i sju bankdagar innan du kopplar på det nya autogirokontot. Det är endast larmavtalsinnehavaren som kan göra ändringen.
Din bank:
Kontakta din bank för hjälp med byte av betalare för ditt autogiro med oss.
Du kan kontrollera detta via din bank eller internetbank.
Om du vill ändra förfallodatum på dina fakturor kan du skicka ett mail till oss via detta formulär.
Vårt organisationsnummer: 556597-1081
Utlandskonton:
IBAN: SE21 6000 0000 0006 2565 1812
BIC: HANDSESS
Bank: Handelsbanken
Med e-faktura skickas din faktura elektroniskt till din internetbank. På grund av detta är all hantering rörande e-faktura något du endast själv kan förfoga över. För att betala fakturan måste du själv aktivt godkänna den i internetbanken. Kontoinnehavaren måste vara samma som avtalsinnehavaren av larmet. Du betalar ingen aviavgift.
E-faktura aktiverar du själv via din internetbank genom att välja Sector Alarm/Billogram som betalningsmottagare. Du kommer även behöva ange OCR-nummer från din senaste Billogram faktura. Aktivering kan göras efter att första fakturan har mottagits.
Bankuppgifter:
Bankgiro för E-faktura: 5860-9678.
Förfallodagen på din faktura finns högst upp på fakturan till höger.
En detaljerad beskrivning av din faktura i sin helhet kan du finna på baksidan av fakturan. Om din faktura gäller en ny installation så visas även alla installerade delar.
Ja det är säkert, Billogram är vår faktureringspartner.
Har du råkat betalt in till fel bankgiro så kommer pengarna automatiskt att gå i retur till dig och du får då göra en ny betalning med rätt uppgifter till Billogram.
Vi har nyligen bytt faktureringspartner till Billogram och en av fördelarna är att du kan få en bekräftelse på att betalningen har gått igenom. Du kan själv kan ändra inställningarna för detta via fakturan från Billogram genom att gå in på kontoinställningar.
Som ny kund kommer får du den första fakturan som e-postfaktura. På våra e-postfakturor hittar du alltid instruktioner om hur du enkelt aktiverar autogiro via en länk till Billogram, en unik kod och bank-id.
På våra fakturor hittar du alltid instruktioner om hur du enkelt aktiverar autogiro via en länk till Billogram, en unik kod och bank-id.
Börja med att kontrollera om det finns pengar på ditt konto som täcker autogirodragningen. Har du fått en påminnelse om att fakturan inte är betald och har täckning på kontot går det bra att betala fakturan manuellt. Följ anvisningar på fakturan.
Alla våra nya kunder får fakturor via e-post som standard. Det finns ingen fakturaavgift på e-postfaktura.
Om du har några ytterligare fråga är du välkommen att chatta med vår kundtjänst på Sector Alarm här.