Faktura & betalning

Välkommen till vår betalningssida. Här kan du hitta information om fakturor och vägledning kring betalningsalternativen. Du kan alltid skriva till oss via chatten gällande frågor kring din faktura och betalning. 

Faktura

Vi förklarar din faktura

Här kan du se ett exempel på hur din faktura är upplagd. Om din faktura gäller nyinstallation eller service redovisas samtliga installerade komponenter. 

Kundnummer

Förfallodatum

Bankgironummer

Installerade komponenter

Mina fakturor

Alla fakturor från oss skapas via vår fakturapartner Billogram. Du kan se dina fakturor via Mina Sidor och har du vårt nya smarta larm så kan du se fakturorna via appen. Om du har e-postfaktura så kan du också få en översikt över alla dina fakturor via Billograms egna portal.

Se betalda fakturor

Översikt över kommande faktura

Ladda ner fakturor

image56

Betalningsalternativ

Vi vill göra det enkelt för dig, därför erbjuder vi fyra olika sätt för dig att betala fakturan på. 

Autogiro

Med autogiro sker betalningen automatiskt på förfallodagen utan att du behöver göra något. Här kan du hitta instruktioner på hur du aktiverar autogiro. 

E-faktura

Med e-faktura skickas fakturan elektroniskt till internetbanken. E-faktura aktiverar du via din internetbank genom att välja Sector Alarm/Billogram som betalningsmottagare. 

E-postfaktura

Alla våra nya kunder får fakturor via e-post som standard. Det finns ingen fakturaavgift på e-postfaktura. Är det så att du önskar få e-postfaktura så kan du skriva till oss via chatten så fixar vi detta.

Pappersfaktura

Pappersfaktura skickas till din adress och måste betalas manuellt. En aviavgift på 59 SEK kommer med pappersfakturan. Kontakta oss via chatten om du önskar få pappersfaktura framöver.

Vanliga frågor om faktura & betalning

Hur kan jag aktivera autogiro?

Med autogiro sker betalningen automatiskt på förfallodagen utan att du behöver göra något. Här kan du hitta instruktioner på hur du aktiverar autogiro. 

Hur kan jag betala fakturan?

Du kan välja mellan pappersfaktura, e-postfaktura, autogiro eller e-faktura. Vi rekommenderar autogiro av miljöskäl och för att undvika en fakturaavgift på 59 kronor.


Du kan också välja att betala månadsvis, kvartalsvis, halvårsvis eller årligen.


För mer information kan du kolla vår sida Betalningsalternativ.

Kan jag ändra förfallodatum på mina fakturor?

Om du vill ändra förfallodatum på dina fakturor kan du skicka ett mail till oss via detta formulär.

När är förfallodatum på fakturan?

Förfallodagen på din faktura finns högst upp på fakturan till höger.

Vilka är era bankuppgifter?

Vårt organisationsnummer: 556597-1081

 

Utlandskonton:
IBAN: SE21 6000 0000 0006 2565 1812

BIC: HANDSESS

Bank: Handelsbanken

Varför har jag fått faktura via e-post?

Alla våra nya kunder får fakturor via e-post som standard. Det finns ingen fakturaavgift på e-postfaktura.

 

Om du har några ytterligare fråga är du välkommen att chatta med vår kundtjänst på Sector Alarm här.

Vad är e-faktura och hur aktiverar jag det?

Med e-faktura skickas din faktura elektroniskt till din internetbank. På grund av detta är all hantering rörande e-faktura något du endast själv kan förfoga över. För att betala fakturan måste du själv aktivt godkänna den i internetbanken. Kontoinnehavaren måste vara samma som avtalsinnehavaren av larmet. Du betalar ingen aviavgift.

E-faktura aktiverar du själv via din internetbank genom att välja Sector Alarm/Billogram som betalningsmottagare. Du kommer även behöva ange OCR-nummer från din senaste Billogram faktura. Aktivering kan göras efter att första fakturan har mottagits.


Bankuppgifter:
Bankgiro för E-faktura: 5860-9678.

Varför har jag fått en påminnelse när jag har betalt en faktura?

Ibland skickas påminnelser trots att du har betalat fakturan på grund av att olika banksystem inte ”pratar” med varandra. Detta sker främst när din förfallodag infaller på en helgdag. Betalstatusen regleras alltid på nästkommande vardag.

Om du har betalat din faktura kan du bortse från denna påminnelse. Du kan alltid kontrollera betalstatus genom att klicka på länken i påminnelsen. Du kan också logga in på Mina Sidor där du finner både fakturan och betalstatusen.

Önskar du mer information rekommenderar vi att du chattar med oss.

Du hittar även svar på många frågor här.