Betalning

Välkommen till vår betalningssida. Här kan du hitta information om fakturor och vägledning kring betalningsalternativen. Bläddra gärna ner och se vår FAQ där vi har samlat de vanligaste frågorna som kan uppstå med en betalning.

Visste du att du kan se alla dina fakturor på Mina sidor? Logga in nu.

Vanliga frågor om faktura & betalning

Hur kan jag betala fakturan?

Du kan välja mellan pappersfaktura, autogiro eller e-faktura. Vi rekommenderar autogiro av miljöskäl och för att undvika en fakturaavgift på 59 kronor.

Du kan också välja att betala månadsvis, kvartalsvis, halvårsvis eller årligen.

För mer information kan du kolla vår sida Betalningsalternativ.

Hur byter jag konto för autogiro?

Som privatperson kan du byta autogirokonto på olika sätt. För att minimera risken att det blir ett avbrott i autogirodragningarna rekommenderar vi er att vända er till er bank för hjälp. 

Internetbank:
Koppla av befintlig autogirokoppling och avvakta i sju bankdagar innan du kopplar på det nya autogirokontot. Det är endast larmavtalsinnehavaren som kan göra ändringen. 

Autogiroblankett:
Koppla av befintlig autogirokoppling och skicka in en ny autogiroblankett och uppge att du önskar byta betalare. Ladda ner autogiroblankett här.

Din bank:
Kontakta din bank för hjälp med byte av betalare för ditt autogiro med oss.

Hur vet jag att mitt autogiro är aktivt?

Du kan kontrollera detta via din bank eller internetbank.

Är det möjligt att ändra förfallodatum på mina fakturor?

Om du vill ändra förfallodatum på dina fakturor kan du skicka ett mail till oss via detta formulär.

Vilka är era bankuppgifter?

Vårt organisationsnummer: 556597-1081

Privatkunder:
Bankgiro: 491-7605 Plusgiro: 4173304-9 Bankgiro aktivering autogiro: 491-7605 Bankgiro aktivering e-giro: 491-7613


Utlandskonton:
SWIFT: SWEDSESS
IBAN: SE1780000848061833109000

Bank SWEDBANK
Adress Österväg 10 
Postnr./Postal code 621 22 
Stad/City VISBY 
Land/Country SVERIGE / SWEDEN

Vad är e-faktura och hur aktiverar jag det?

Med e-faktura skickas din faktura elektroniskt till din internetbank. På grund av detta är all hantering rörande e-faktura något du endast själv kan förfoga över. För att betala fakturan måste du själv aktivt godkänna den i internetbanken. Kontoinnehavaren måste vara samma som avtalsinnehavaren av larmet. Du betalar ingen aviavgift.

E-faktura aktiverar du själv via din internetbank genom att välja Sector Alarm som betalningsmottagare och ange ditt kundnummer som betalarnummer. Kontoinnehavaren måste vara samma som avtalsinnehavaren. Medgivandet godkänns via internetbanken. Aktivering kan göras efter att första fakturan har mottagits.

Bankuppgifter:
Bankgiro: 491-7613

Din faktura förklarad

Vi har skapat ett exempel på en faktura för att förklara några av de vanligaste frågorna som våra kunder ställer om deras faktura och betalning. Se här.

Var hittar jag mitt kontonummer på fakturan?

Kontonumret som fakturan hänför sig till ligger direkt under din adress.

När är förfallodatum på fakturan?

Förfallodagen på din faktura finns högst upp på fakturan till höger.

Vad är fakturan för?

En detaljerad beskrivning av din faktura i sin helhet kan du finna på baksidan av fakturan. Om din faktura gäller en ny installation så visas även alla installerade delar.

Vad är min kontraktsperiod för den här fakturan?

Du kan hitta det längst upp till höger på fakturan.