Ny kund hos Sector Alarm

Tack för att du väljer Sector Alarm som din trygghetsleverantör!

Vi vill göra det enkelt för dig att vara kund hos oss, så vi har skapat denna sida för att underlätta för dig att komma igång med ditt nya larm. Här hittar du all information du behöver som ny kund. En bit ner på sidan finns en lista med vanliga frågor och svar om ditt nya larmsystem, och du är alltid välkommen att kontakta oss via chatten om du vill ha ytterligare hjälp.

Hitta dina svar med hjälp av vår chatbot Alex

Du kan alltid nå oss via chatten i våra olika digitala kanaler.

check mark

Vår automatiska chatbot är tillgänglig dygnet runt alla dagar i veckan

check mark

Du kan enkelt kontrollera din kundinformation

check mark

Kom i kontakt med vår kundtjänst under kontorstid

Information om betalning och fakturan

Här hittar du all information för att förstå din faktura. En fullständig beskrivning finns på fakturasidan, och vi hjälper dig att välja den betalningsmetod som passar just dig bäst.

check mark

Fakturaguide

check mark

Se dina fakturor på Mina Sidor

check mark

Betalningsalternativ

Sector Alarm App

Lär dig enkelt hur du använder Sector Alarms egna app! Efter att du skapat ett konto kan du bekvämt styra ditt larm från din mobiltelefon. Det betyder att du kan larma på/larma av när som helst, oavsett om du är hemma eller borta. Besök Sector Alarms app-guide.

check mark

Skapa ditt kundkonto på Mina Sidor

check mark

Uppdatera kontoinformation, som exempelvis användarnamn, lösenord och e-post

check mark

Ta foton med hjälp av vår kameradetektor

Vanliga frågor om Sector Alarms produkter och tjänster

Kan jag byta batterier själv?

Ja, du kan byta batterier själv. Du behöver inte ta kontakt med oss innan om det inte gäller batteribyte på Centralenheten. Du kan beställa batterierna direkt via vår webbshop. Där hittar du även instruktioner om hur du gör. För mer information om batteribyte så kan du gå in på vår sida gällande batteribyte.

Vi kan såklart också hjälpa dig med batteribytet. Kontakta vår kundsupport via chatten så kan vi boka in en service för komplett batteribyte till en kostnad på 790 kr. Det ingår då även 18 månaders garanti.

Har du glömt lösenordet till appen?

Gå in på inloggningssidan av Mina sidor och klicka på ”Logga in” och sedan ”Glömt lösenord”.
Ett nytt lösenord skickas till den e-postadress som du har registrerat.

Hur byter jag konto för autogiro?

Som privatperson kan du byta autogirokonto på olika sätt. För att minimera risken att det blir ett avbrott i autogirodragningarna rekommenderar vi er att vända er till er bank för hjälp.

Jag ska flytta, vad händer med mitt hemlarm då?

Om du ska flytta så har vi gjort det väldigt enkelt för dig och självklart ska du få uppleva samma känsla av trygghet i din nya bostad. Vid flyttfrågor rekommenderar vi dig att besöka vår sida avseende flytt för snabbast service.

Kan jag ta med mig larmsystemet om jag flyttar?

Vi rekommenderar att du lämnar ditt larmsystem i ditt gamla hem eftersom vi erbjuder ett antal rabatter till befintliga kunder som är intresserade av att installera ett larmsystem i deras nya hem.

Kolla in våra erbjudanden för flyttning.

Hur ställer jag in Sector Alarm App för mitt larmsystem?

Du kommer att få ett välkomst-SMS eller e-post i förväg. Genom att följa länken i SMS eller e-post kommer du att bli ombedd att bekräfta ditt mobilnummer och ditt kundnummer som också finns i SMS eller e-post. Därefter ombeds du att bekräfta vägbeskrivning till din bostad, att skapa ett verifieringsord som kommer att användas i händelse av larm och bekräftelse av 2-4 användare du vill ha på ditt konto.

Du kan komma åt Mina sidor om du klickar här.