Ny kund hos Sector Alarm

Tack för att du väljer Sector Alarm som din trygghetsleverantör!

Vi vill göra det enkelt för dig att vara kund hos oss, så vi har skapat denna sida för att underlätta för dig att komma igång med ditt nya larm. Här hittar du all information du behöver som ny kund. En bit ner på sidan finns en lista med vanliga frågor och svar om ditt nya larmsystem, och du är alltid välkommen att kontakta oss via chatten om du vill ha ytterligare hjälp.

Hitta dina svar med hjälp av vår chatbot Alex

Du kan alltid nå oss via chatten i våra olika digitala kanaler.

check mark

Vår automatiska chatbot är tillgänglig dygnet runt alla dagar i veckan

check mark

Du kan enkelt kontrollera din kundinformation

check mark

Kom i kontakt med vår kundtjänst under kontorstid

Information om betalning och fakturan

Här hittar du all information för att förstå din faktura. En fullständig beskrivning finns på fakturasidan, och vi hjälper dig att välja den betalningsmetod som passar just dig bäst.

check mark

Fakturaguide

check mark

Se dina fakturor på Mina Sidor

check mark

Betalningsalternativ

Sector Alarm App

Lär dig enkelt hur du använder Sector Alarms egna app! Efter att du skapat ett konto kan du bekvämt styra ditt larm från din mobiltelefon. Det betyder att du kan larma på/larma av när som helst, oavsett om du är hemma eller borta. Besök Sector Alarms app-guide.

check mark

Skapa ditt kundkonto på Mina Sidor

check mark

Uppdatera kontoinformation, som exempelvis användarnamn, lösenord och e-post

check mark

Ta foton med hjälp av vår kameradetektor

Vanliga frågor om Sector Alarms produkter och tjänster

Jag har bytt fönster och behöver nya dekaler, vad behöver jag göra?

Vi skickar ut max 4 dekaler via brev, om du önskar fler kan vi boka ut en kostnadsfri service. Du kan kontakta oss via chatten så hjälper vi dig med detta.

Kan jag koppla digitala dörrlåset Yale Doorman till mitt hemlarm?

Ja, med hjälp av en låsmodul från Sector Alarm kan vi koppla ihop larmsystemet med det digitala dörrlåset. Har du redan ett befintligt dörrlås Yale V2 så kan vi koppla det kostnadsfritt. Vi säljer även dörrlåset och kan hjälpa dig med både montering och uppkoppling. Skriv till oss via chatten för att få mer information.

Betala med autogiro

Via formuläret här kan du registrera autogiro. 

Kan jag byta batterier själv?

Ja, du kan byta batterier själv. Du behöver inte ta kontakt med oss innan om det inte gäller batteribyte på Centralenheten. Du kan beställa batterierna direkt via vår webbshop. Där hittar du även instruktioner om hur du gör.

För mer information om batteribyte så kan du gå in på vår sida gällande batteribyte.

Vi kan såklart också hjälpa dig med batteribytet. Kontakta vår kundsupport via chatten så kan vi boka in en service för komplett batteribyte till en kostnad på 790 kr. Det ingår då även 18 månaders garanti.

Det kommer ske en renovering i mitt hem, är det något jag måste göra?

När du renoverar är det viktigt att du tar kontakt med vår kundsupport precis innan du monterar ner eller upp någon komponent för att undvika ett sabotagelarm. Vi kommer då även kunna ge dig information om tillvägagångsättet. Vid behov kan vi även boka ut en service så att du får hjälp av en tekniker.