Hur du testar din rökdetektor

Vi har skickat ett SMS till dig om att du behöver testa din rökdetektor på ditt larmsystem Domonial så snart som möjligt. I SMS:et framgår det vilken rökdetektor du behöver testa. Här nedan finner du instruktioner kring hur du genomför testet. Var noga med att följa alla stegen och ha ditt lösenord till hands.

Kontrollera rökdetektorn

Kontrollera att rökdetektorn sitter i fästet.

Testa rökdetektorn

Tryck på testknappen på rökdetektorn i 6 sekunder och låt larmet gå.

Rökdetektorn kommer lösa ut

Efter att du har tryckt på testknappen så kommer rökdetektorn att lösa ut. OBS! Tänk på din hörsel.

Tysta rökdetektorn

För att tysta larmet, larma av med din larmbricka eller kod.

Sector Alarms larmcentral kommer kontakta dig

Sector Alarms larmcentral kommer kontakta dig. Var beredd att uppge ditt lösenord. 

Om larmcentralen inte ringer

Om larmcentralen inte ringer dig efter fem minuter kontaktar du oss.

Just nu frågar våra kunder oss om ...

Betala med autogiro

Med autogiro sker betalningen automatiskt på förfallodagen utan att du behöver göra något. Här kan du hitta instruktioner på hur du aktiverar autogiro. 

Kan jag byta batterier själv?

Ja, du kan byta batterier själv. Du behöver inte ta kontakt med oss innan om det inte gäller batteribyte på Centralenheten.

Du kan beställa batterierna direkt via vår webbshop. Där hittar du även instruktioner om hur du gör. För mer information om batteribyte så kan du gå in på vår sida gällande batteribyte.

Vi kan såklart också hjälpa dig med batteribytet. Kontakta vår kundsupport via chatten så kan vi boka in en service för komplett batteribyte till en kostnad på 690 kr. Det ingår då även 18 månaders garanti.

Hur kommer nedstängningen av 2G- och 3G-näten påverka mitt larmsystem?

För äldre larmsystem kan det vara nödvändigt med en uppgradering av vissa komponenter för att säkerställa att kommunikationen med larmcentralen via mobilnätet fortsätter som vanligt. För att garantera säkerheten använder våra larmsystem dubbla kommunikationsvägar, vilket innebär att de kan kommunicera både via mobiluppkoppling (4G) och bredband/ethernet (Wi-Fi).

Vi kommer att ta kontakt med alla berörda kunder i god tid för att förse dem med den nödvändiga informationen. Om du redan är kund hos oss kan du vara trygg i vetskapen om att vi kommer att hålla dig väl informerad om hur detta påverkar just ditt larmsystem. Du kan läsa mer här.

Kan jag koppla digitala dörrlåset Yale Doorman till mitt hemlarm?

Ja, med hjälp av en låsmodul från Sector Alarm kan vi koppla ihop larmsystemet med det digitala dörrlåset.

Har du redan ett befintligt dörrlås Yale V2 så kan vi koppla det kostnadsfritt.

Vi säljer även dörrlåset och kan hjälpa dig med både montering och uppkoppling. Skriv till oss via chatten för att få mer information.

Jag behöver nya dekaler, vad behöver jag göra?

Vi skickar ut max 4 dekaler via brev, om du önskar fler kan vi boka ut en kostnadsfri service.

Du kan kontakta oss via chatten så hjälper vi dig med detta.

Jag ska genomföra en renovering, är det något jag måste göra?

När du renoverar är det viktigt att du tar kontakt med vår kundsupport precis innan du monterar ner eller upp någon komponent för att undvika ett sabotagelarm.

Vi kommer då även kunna ge dig information om tillvägagångsättet.

Vid behov kan vi även boka ut en service så att du får hjälp av en tekniker.

Vart hittar jag bruksanvisning och andra viktiga dokument?

Du hittar våra bruksanvisningar och andra viktiga dokument här. 

Beställa larmbrickor

Du kan beställa larmbrickor här. När du har fått larmbrickorna och är hemma behöver du ta kontakt med oss för aktivering av brickorna. Gäller Domonial, Sector Alarm TC och Smart Alarm.

Om du har frågor gällande ditt larmsystem så kan du läsa mer under frågor och svar.