Hej! Här kommer lite information om din faktura

Under november byter vi till en modernare fakturalösning via Billogram. Bytet sker automatiskt och genomförs för att göra det smidigare för dig som kund att ta emot och betala dina fakturor. Här kan du läsa om hur du påverkas.

 

Om du har några ytterligare fråga är du välkommen att klicka på vår “chatta med oss” pop-up som dyker upp längst ned till höger på denna sida för att chatta med oss.

Detta gäller för dig med:

Pappersfaktura

Vi vill uppmärksamma dig på att fakturan från Billogram kommer få ett nytt utseende och innehålla nya inbetalningsuppgifter. Viktigt att du betalar din faktura till det bankgiro som står på fakturan. 

E-postfaktura

Vi vill uppmärksamma dig på att fakturan med Billogram som avsändare kommer få ett nytt utseende och innehålla nya inbetalningsuppgifter. Viktigt att du betalar din faktura till det bankgiro som står på fakturan.

Autogiro

Om du redan har ett autogiro registrerat hos oss kommer du få din faktura levererad på exakt samma sätt. Vi vill dock uppmärksamma dig på att fakturan kommer att få ett nytt utseende.
Flytten av ditt autogiro görs automatiskt, du behöver inte göra någonting!

E-faktura

Om du redan har e-faktura registrerat hos oss kommer du få din faktura levererad på exakt samma sätt. Vi vill dock uppmärksamma dig på att fakturan kommer att få ett nytt utseende och med en ny avsändare. Flytten av din e-faktura görs automatiskt, du behöver inte göra någonting!

Vi förklarar din faktura

Här kan du se ett exempel på hur din nya faktura är upplagd.

Vanliga frågor om Billogram

Är det säkert att betala till Billogram?

Ja det är säkert, vi har nyligen bytt faktureringspartner till Billogram.

Varför ser fakturan annorlunda ut?

Vi har nyligen bytt faktureringspartner till Billogram, var uppmärksam på att det är ett nytt bankgironummer.

Varför har bankgirot ändrats?

Vi har nyligen bytt faktureringspartner till Billogram.

Vad händer om jag betalt in till fel bankgiro?

Har du råkat betalt in till fel bankgiro så kommer vi ändå kunna registrera din betalning under en tid efter skiftet från Payex till Billogram. Vi kommer skicka dig ett SMS för att uppmärksamma dig på att betala till ett nytt bankgiro nästa gång.

Varför får jag en notifiering om att fakturan är betald via email?

Vi har nyligen bytt faktureringspartner till Billogram och en av fördelarna är att du kan få en bekräftelse på att betalningen har gått igenom. Du kan själv kan ändra inställningarna för detta via fakturan från Billogram genom att gå in på kontoinställningar. 

Jag har mottagit en påminnelse på en obetald faktura, jag saknar originalfakturan?

Om du mottagit påminnelse på sms eller email så kan du klicka på länken för att komma åt din faktura.
Om du har mottagit påminnelsen via papper så får du kontakta vår kundtjänst.

Varför får jag påminnelse SMS om obetald faktura?

I och med att vi har bytt betalningspartner kommer vi förbättra påminnelseprocessen för att undvika att du ska få en påminnelseavgift eller att fakturan går vidare till inkasso. Det några dagar efter fakturadatum passerat så får du ett påminnelse SMS från oss. Om fakturan fortfarande inte har en registrerad betalning efter ca 3 veckor får du ytterligare ett sms som påminner om betalning. Det ska alltid finnas en hänvisning till den faktura som är obetald i sms:et.

Hur kan jag aktivera autogiro?

Som ny kund kommer får du den första fakturan i pappersform. På våra pappersfakturor hittar du alltid instruktioner om hur du enkelt aktiverar autogiro med hjälpa av en QR kod och bank-id.

Har du aktiverat E-faktura eller Autogiro efter den 1 november 2022?

Vi hoppas att allt ska gå så smidigt som möjligt. Vi vill dock informera om att kunder som har registrerat autogiro- eller e-fakturabetalning efter 1 november 2022 kan behöva göra om sin registrering. 

Har du e-faktura och är osäker på om du har en koppling till Billogram eller Payex?

På din internetbank kan du se vilken betalningsmottagare du är kopplad till.

Har du registrerat autogiro nyligen men får ändå en pappersfaktura?

På våra pappersfakturor hittar du alltid instruktioner om hur du enkelt aktiverar autogiro med hjälp av en QR kod och bank-id.

Hur kan jag aktivera e-faktura?

E-faktura aktiverar du själv via din internetbank genom att välja Sector Alarm som betalningsmottagare och ange ditt kundnummer som betalarnummer. Kontoinnehavaren måste vara samma som avtalsinnehavaren. Medgivandet godkänns via internetbanken.

Vad är det nya bankgiro-numret?

Betala alltid din faktura till det bankgironummer som står på din faktura så blir det rätt.

Just nu sker övergången så vissa kunder har fakturor som ska betalas till vår tidigare betalpartner Payex och vissa ska betalas till Billogram. Var bara uppmärksam på bankgiro-numret på fakturan så vet du att allt blir korrekt.

Jag har en faktura från Payex – ska jag betala den?

Har du en faktura som kommer från Payex betalar du den som vanligt till det bankgirot som står på fakturan. När första fakturan från Billogram kommer betalar du den fakturan till det bankgiro som står på Billogram fakturan.

Varför har jag fått en påminnelse om att 0,01 kr saknas vid betalning?

Det har blivit ett fel i systemet och några kunder som betalar med e-faktura har fått en påminnelse på motsvarande 0,01 kr. Vänligen bortse från detta meddelande. Det är inget mer som ska betalas.

Varför har jag fått dubbla Autogirodragningar?

Några få kunder har fått en autogirodragning från både PayEx och Billogram på samma datum. Detta är korrekt då fakturorna avser olika perioder, men innebär att du just denna månad kommer behöva göra två betalningar.

Varför har inte Autogirodragning genomförts? Varför har jag fått en påminnelse?

Vi har ett fåtal kunder där inte autogirodragningen har genomförts och som fått en påminnelse om att fakturan inte är betald.

Börja med att kontrollera om det finns pengar på ditt konto som täcker autogirodragningen. Vi kommer göra en ny autogirodragning inom kort men om detta inte sker innan 2/1 2023 ber vi dig gå in och betala fakturan manuellt denna månad. 

Om ovan inte ör orsaken har vi några kunders som råkat ut för ett tekniskt fel. Vi jobbar på att lösa detta. Har du fått en påminnelse om att fakturan inte är betald och har täckning på kontot går det bra att betala denna faktura manuellt denna månad. Följ anvisningar på fakturan. 

Om du har andra frågor angående din betalning kan du läsa mer under frågor och svar.

Omdömen om vårt larm

Stolt vinnare av Reddot Design Awards 2022

Det smarta larmsystemet från Sector Alarm är vinnare av det prestigefyllda Reddot Design Awards 2022 i kategorin produktdesign.

Vårt utvecklingsteam förbättrar ständigt tekniken för att säkerställa att vi kan erbjuda marknadsledande lösningar som gör verklig skillnad för dig som kund – skapa trygghet genom att göra ditt liv enklare och säkrare.

Våra Zigbee-kompatibla hemlarm omfattar innovativa, marknadsledande lösningar som vår portabla röstenhet som låter dig hålla kontakten med vår larmcentral även om bostaden skulle behöva utrymmas.

Stolt vinnare av Reddot Design Awards 2022

Populära produkter för ditt hemlarm

HD Utomhuskamera

HD Utomhuskamera

check mark

Knivskarp HD-video med 1080p

check mark

Särskiljer människor, fordon och djur

check mark

Ser i mörkret med infrarött

Rökdetektor

Rökdetektor

check mark

Hög precision och upptäcker små partiklar av rök.

check mark

Vid larm ljuder alla rökdetektorer så att alla i hemmet meddelas.

check mark

Sammankopplad med kameradetektorn så vår larmcentral snabbt kan verifiera orsaken till rök.

Sector Alarm App

Sector Alarm App

check mark

Larma på och larma av

check mark

Video i realtid

check mark

Lås upp dörrar