Säljande Säkerhetskonsult till Luleå

Drivs du av att leverera det perfekta kundmötet? Skulle du dessutom beskriva dig själv som en händig person som gillar försäljning och att tävla? Då har du rätt bakgrund för rollen som Säkerhetskonsult hos oss. Hos oss kallas våra installatörer för Säkerhetskonsulter - just för att de gör så mycket mer än att installera!

Vad innebär rollen? 

Du påbörjar din arbetsdag från ditt hem. Med din fullt utrustade servicebil tar du dig ut till redan inbokade kunder runt om i Luleå med omnejd.

Som Säkerhetskonsult:

  • Erbjuder du våra kunder en skräddarsydd larmlösning utefter deras behov.
  • Gör du en grundlig behovsanalys, arbetar med rådgivning och merförsäljning.
  • Skriver du kontrakt med kunden, installerar/läser in larmet och lär kunderna hur enkla våra larm är att använda.
  • Ger du service och uppdaterar befintliga larm.
  • Gillar du ordning och reda; Du har ansvar för underhåll av servicebilen och har koll på lagersaldot i bilen genom inventering. 

Vem är du?  

Du är en nyfiken person som gillar att tävla och att finna lösningar! Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål, du vågar utmana dig själv och du är förbättringsvillig. Du sätter kunden i fokus och månar om det perfekta kundmötet varje gång. I rollen som Säkerhetskonsult får du också möjlighet att använda din praktiska ådra. Med det sagt, det är bra om du inte har tummen mitt i handen men viktigast är att du har rätt inställning och villig att lära dig. 

Du behöver uppfylla dessa grundkrav:

  • B-körkort (manuell växellåda)
  • Prickfri i belastningsregistret hos polisen
  • Behärska svenska språket flytande i tal och skrift
  • Vara tillgänglig för tjänsteresor, ca en gång i månaden i en vecka i sträck

Vad kan vi erbjuda?  

Fantastiska kollegor, roligt på jobbet och möjligheten att lära nytt och att utvecklas. Vi erbjuder frihet under ansvar där du själv har möjlighet att påverka din lön – riktigt bra betalt för den som bemästrar jobbet och är redo att tackla nya utmaningar dagligen. Du börjar med introduktion och utbildning för att du ska känna dig väl förberedd inför kommande arbetsuppgifter. Introduktionsutbildningen sträcker sig över tid, men redan de tre första veckorna får du både teoretisk utbildning samt medåkning med någon av våra mest erfarna Säkerhetskonsulter.

 Att arbeta på Sector Alarm

Sector Alarm är en trygg och säker arbetsplats där vi sätter en ära i ett nära ledarskap. Vi månar om en bra balans mellan arbete och fritid. För oss är gemenskapen viktig och vi arbetar för en arbetsmiljö som är hållbar, fri från trakasserier och som ger lika möjligheter till alla. Vi tror på jämlikhet, mångfald och inkludering – och välkomnar alla sökande. 

Våra värderingar - Kundorienterad, Förbättringsvillig, Målmedveten och Pålitlig genomsyrar hela verksamheten från ledning till enskild medarbetare. Vi har en stark företagskultur där vi gillar att göra saker tillsammans, känner stor arbetsglädje och delar kunskap och lärdomar med varandra. Vi firar gärna våra framgångar stort och hittar dessutom ofta på roliga aktiviteter där du får möjligheten att träffa alla dina kollegor.

Ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin Forser på 0738 619410 alternativt malin.forser@sectoralarm.se

Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag (om du hinner!) Vi tar inte emot ansökningar via mail (ursäkta om det låter tråkigt men det har med GDPR och andra praktiska saker att göra).

Vi ser fram emot att lära känna dig!