Det här händer på Sector Alarm

Tid kvar:

Vårt hemlarm gör skillnad 

Vår larmcentral är ständigt redo att hjälpa våra kunder när ett larm kommer in. Om en nödsituation uppstår svarar vår larmcentral inom några sekunder, verifierar larmet och tillkallar räddningstjänsten, väktare eller polis alltefter situation.   Under en vanlig dag på larmcentralen kommer det i snitt in 2400 larm. Givetvis gäller inte alla larm en skarp situation, men våra operatörer behöver alltid vara förberedda på att varje larmsamtal kan vara en allvarlig situation. Under 2024 har vi bland annat:

  • Portabel röstenhet
  • Portabel röstenhet

Larm

Tagit emot 877 938 larm vilket motsvarar över 2400 larm per dag  

Bränder

Förhindrat 1307 bränder.

Gripna

 Fått 30 personer gripna av polis  

Vår larmcentral har fått Europas tuffaste certifiering

Den europeiska certifieringen EN 50518:2019 och den svenska SSF 136:5 kräver bland annat att vår larmcentral ska:  

  • Hantera 85% av larmen som rör inbrott, brand eller panik inom 30 sekunder. Vi på Sector Alarm hanterar 90% av dessa larm inom 30 sekunder.  90%. 
  • Hantera 98,5% av larmen som rör inbrott, brand eller panik inom 60 sekunder. Vi på Sector Alarm hanterar 99% av dessa larm inom 60 sekunder. resultat är i snitt 99%. 
  • Hantera 98,5 % av övriga larm t ex tekniska larm inom 180 sekunder. Sector Alarm hanterar 99% av dessa larm inom 180 sekunder. 
  • Dessutom ska vi svara på alla inkommande samtal inom 20 sekunder. Sector Alarms snitttid att svara på inkommande samtal ärr 9 sekunder.  

Snitten är baserade på 12 månaders data  

Smart och användarvänlig
Smart och användarvänlig

Vi fortsätter att utveckla vår teknik och våra tjänster 

Vi på Sector Alarm anser att säkerhet ska vara enkelt, intuitivt och uppbyggt kring människor. Det är därför vi ständigt tänjer på teknikens gränser för att skapa smartare och säkrare lösningar. Från vårt smarta larmsystem till AI-driven support och molnbaserad hantering är varje innovation utformad med ett mål i åtanke: att ge våra kunder sinnesro. Därför fortsätter vi att investera i den senaste tekniken för att förbättra integriteten, tillförlitligheten och användarupplevelsen. 

Det ska vara enkelt att vara kund hos oss 

AI i all ära, men vi är mest stolta över Sector Alarms bemannade kundservicecenter, som jobbar för att alltid ge våra kunder bästa möjliga service. Du väljer själv hur du vill komma i kontakt med oss, vill du låta kommunikationen ske digitalt kan vi chatta eller mejla. Men det finns alltid möjlighet att prata med någon av våra medarbetare på telefon. Hos oss slipper du långa kötider – i snitt får du vänta xxx för att prata med någon av våra medarbetare, vilket är bland de snabbaste svarstiderna inom kundservice.  

Smart och användarvänlig

Fortsatt branschens nöjdaste kunder  

Vårt ständiga arbete för att ge våra kunder bästa möjliga service påvisas tydlig i vårt Trustpilotbetyg. Vi har där 4,7 stjärnor av 5 möjliga vilket ger oss betyget UTMÄRKT .   

 

Läs gärna våra kunders omdömen - deras positiva feedback vittnar om att vi är experter på kundservice och säkerhet.  

Omdömen som är markerade med 'verifierat' kommer från Sector Alarms användare. Det kontrolleras genom Trustpilots verktyg som säkerställer att endast Sector Alarms användare markeras som 'verifierade'. Läs mer om hur Trustpilot hanterar omdömen här >>
Stjärnbetyget baseras på verifierade och icke verifierade användare. Läs mer om våra trustpilotbetyg här >>