Felsökning på Smart Alarm System

Har du märkt att en lampa lyser på manöverpanelen, eller har du fått ett sms eller samtal om att en komponent behöver åtgärdas? Precis som alla tekniska produkter kan det ibland behövas en enkel felsökning och omstart. För att avgöra vilken typ av support du behöver, ber vi dig först genomföra en enkel felsökning själv.

Här nedan finner du instruktioner kring hur du genomför felsökningen. 

Montera ner komponenten som ska felsökas

Montera ner komponenten som ska felsökas. Om du känner dig osäker på hur du monterar ner komponenten, kan du se korta instruktionsfilmer här.

Ta ut batterierna och torka av både batterierna och batteriutrymmet.

Ta ut batterierna och torka av både batterierna och batteriutrymmet, vänta i 30 sekunder.

Sätt tillbaka batterierna och stäng komponenten.

Sätt tillbaka batterierna och stäng komponenten. Du ska höra ett litet klick. Därefter montera du upp komponenten igen.

Gå till din manöverpanel och slå in din larmkod eller använd din larmbricka tre gånger.

Gå till din manöverpanel och slå in din larmkod eller använd din larmbricka tre gånger. Du ska inte trycka på några andra knappar.

Om ingen lampa lyser är problemet åtgärdat och ingen mer åtgärd krävs.

Om ingen lampa lyser är problemet åtgärdat och ingen mer åtgärd krävs. 

Lampa fortsätter lysa

Om lampan fortsätter lysa med ett fast sken eller om du inom kort får ett sms om att samma komponent behöver åtgärdas, kontakta vår kundservice via chatten. 

Önskar du mer information rekommenderar vi att du chattar med oss.