Denna webbplats använder cookies för statistik och bättre användarupplevelse. Läs mer om hur Sector Alarm använder cookies.   Jag förstår

Trygga Hem

Välkommen till Sector Alarm
Trygga Hem och Sector Alarm drivs fr.o.m. 4 november 2013 som ett företag under ett varumärke. Sammanslagningen är en följd av att Sector Alarm AB förvärvat Trygga Hem Skandinavien AB.
För din trygghet jobbar en stor organisation dygnet runt, året om. Sector Alarm driver i egen regi kundservice, larmcentral och en serviceorganisation som hjälper dig med ditt larmsystem.

Larmcentralen är en mycket viktig länk i vår ambition att ge dig en ökad känsla av trygghet oavsett om du är hemma, på jobbet eller på resande fot. Vår larmcentral är fokuserad på dig och håller en hög kvalitet på alla inkommande larm. Vi har över 100 anställda servicetekniker som hjälper dig med ditt larmsystem. Om något skulle inträffa har vi samarbeten med de bästa vaktbolagen på din ort. Om olyckan väl är framme hjälper vi dig att återställa säkerheten i din bostad.

Avtalsvillkor och pris
Dina avtalsvillkor och det pris du betalar för din tjänst idag kommer inte att förändras. Detsamma gäller med instruktioner, lösenord och koder till larmcentralen.

Ny betalningsmottagare
När du får din första faktura från Sector Alarm är det en ny betalningsmottagare och nytt bankgironummer. Fakturan kommer också att ha ett annat utseende men priset är oförändrat. Om du betalar via autogiro eller e-faktura behöver du inte fylla i några nya blanketter och kommande dragningar utförs som precis som tidigare. Observera dock att Sector Alarm står som ny betalningsmottagare.

Uppmärkning av dekaler
Då Trygga Hem nu blir Sector Alarm kommer vi att byta ut dekaler och skyltar som idag sitter på din bostad. Detta kommer att ske av vår egen personal utan att du behöver vara hemma.
Vad innebär uppköpet för mig som Trygga Hem kund?
Sector Alarm kommer bli din hemlarmsleverantör. Du kommer dock ha kvar samma avtal och priser som tidigare.
Kommer mitt larm fungera som tidigare?
Din larmanläggning och signalöverföring till oss kommer fungera som tidigare.
Fördelar för mig som kund?
Sector Alarm är Sveriges näst största hemlarmsleverantör. Vår utveckling gör det möjligt för oss att vidarutveckla vår tjänst och kan ge dig som kund en ännu bättre serviceupplevelse.

2012 vann Sector Alarm SM guld i Telefoni och Kundservice vilket gör oss stolta då ett av våra kärnvärden är kundorienterad. Idag har Sector Alarm en kundnöjdhet på 90 %. Vi arbetar med egen larmcentral och har en lokal närvaro. Vi kommer kunna hjälpa dig dygnet runt vid frågor. Som nöjd kund i Trygga hem kommer vi vilja ta hand om dig och fortsätta leverera en trygg och säker tjänst. Du är viktigt för oss så därför kommer vi även att kontakta dig personligen.
Vilket vaktbolag rycker vid utlöst larm?
Din väktartjänst förblir oförändrad, vi väljer att samarbeta med bästa lämpade partner på din ort.
Kommer jag fortfarande vara kopplad mot SOS Alarm?
Ett viktigt steg i att leverera en ännu bättre tjänst är att byta från SOS Alarm till vår egna larmcentral. De omedelbara effekterna innebär att vi förstärker den personliga kontakten och dialogen med dig som kund. I händelse av att vi behöver göra en åtgärd i ditt hem får vi en tydligare bild av händelseförloppet och kan ge dig en snabbare återkoppling om vad som hänt. Vi kommer också kunna ge dig en ännu bättre teknisk support dygnet runt, året runt. Avtalade lösenord, instruktioner vid utlöst larm förblir dem samma. Övergång från SOS-alarm till egen larmcentral har Sector Alarm redan framgångsrikt genomfört för Sector Alarms kunder om totalt 62 000.
Har ni mina kontaktuppgifter samt larmcentralsinstruktion om larmet går?
Ja, vi har all information vi behöver för att kunna agera på ett utlöst larm.
Vem har min nyckel?
Om du en gång har lämnat nyckel till oss kan vi försäkra dig om att den ligger i säkert förvar hos ditt vaktbolag.
Vad sker med min faktura?
Det sker inte några förändringar på ditt pris eller villkor för din tjänst. Däremot kommer utseendet ändras något. Fakturan kommer fortfarande dras från ditt konto (autogiro) alternativ e-faktura.
Kommer ni att byta mina dekaler?
Ja här är målet att genomföra detta så snart som möjligt och du som kund behöver inte tänka på något.

Om jag har service på mitt larm och det kommer en tekniker från Sector Alarm har de tillräcklig kunskap om mitt larm för att kunna service det ordentligt?
Vi kommer att kunna erbjuda service precis som vanligt utförd av tekniker med kunskap om ditt larmsystem.
Kommer min app att fungera som vanligt?
Nej den kommer istället att ersättas med Sector Alarms mer avancerade digitala plattform. Mer information angående appen kommer att komma så snart som möjligt.
Kan jag komplettera mitt larm med mer produkter?
Ja, du kommer att kunna komplettera ditt larmsystem med fler komponenter. Detta gör du genom att kontakta vår kundservice på telefon nummer 0771-80 95 30.
Var skall jag ringa om jag behöver hjälp?
Du är välkommen att ringa kundservice 0771-80 95 30 eller skicka ett mail på: mail@sectoralarm.se
Sector Alarm - Din trygghet. Vår passion.
© SECTOR ALARM 2017