Ny kund hos Sector Alarm

Tack för att du väljer Sector Alarm som din trygghetsleverantör!

Vi vill göra det enkelt för dig att vara kund hos oss, så vi har skapat denna sida för att underlätta för dig att komma igång med ditt nya larm. Här hittar du all information du behöver som ny kund. En bit ner på sidan finns en lista med vanliga frågor och svar om ditt nya larmsystem, och du är alltid välkommen att kontakta oss via chatten om du vill ha ytterligare hjälp.

image1

Hitta dina svar med hjälp av vår chatbot Alex

Du kan alltid nå oss via chatten i våra olika digitala kanaler.

Vår automatiska chatbot är tillgänglig dygnet runt alla dagar i veckan

Du kan enkelt kontrollera din kundinformation

Kom i kontakt med vår kundtjänst under kontorstid

Information om betalning och fakturan

Här hittar du all information för att förstå din faktura. En fullständig beskrivning finns på fakturasidan, och vi hjälper dig att välja den betalningsmetod som passar just dig bäst.

Fakturaguide

Se dina fakturor på Mina Sidor

Betalningsalternativ

image2
image3

Sector Alarm App

Lär dig enkelt hur du använder Sector Alarms egna app! Efter att du skapat ett konto kan du bekvämt styra ditt larm från din mobiltelefon. Det betyder att du kan larma på/larma av när som helst, oavsett om du är hemma eller borta. Besök Sector Alarms app-guide.

Skapa ditt kundkonto på Mina Sidor

Uppdatera kontoinformation, som exempelvis användarnamn, lösenord och e-post

Ta foton med hjälp av vår kameradetektor

Information om vår larmcentral

Sector Alarms egna larmcentral finns alltid här för dig. Våra operatörer finns tillgängliga dygnet runt, året om oavsett om du är hemma, på jobbet eller på resande fot.  

Kom ihåg att alltid ha ditt behörighetslösenord redo för identifiering vid kontakt med vår larmcentral.

Omedelbar respons på inbrott-, brand- och trygghetslarm

I vår tjänst ingår alltid fria utryckningar, fri teknisk support och kostnadsfri nyckeltjänst med inre kontroll

Ditt hemlarm är kopplat till vår larmcentral dygnet runt

Kontrollerar ditt larms funktion mer än 100 gånger per dag

image4

Vanliga frågor om Sector Alarms produkter och tjänster

Betala med autogiro

Med autogiro sker betalningen automatiskt på förfallodagen utan att du behöver göra något. Här kan du hitta instruktioner på hur du aktiverar autogiro. 

Kan jag byta batterier själv?

Ja, du kan byta batterier själv. Du behöver inte ta kontakt med oss innan om det inte gäller batteribyte på Centralenheten.

Du kan beställa batterierna direkt via vår webbshop. Där hittar du även instruktioner om hur du gör. För mer information om batteribyte så kan du gå in på vår sida gällande batteribyte.

Vi kan såklart också hjälpa dig med batteribytet. Kontakta vår kundsupport via chatten så kan vi boka in en service för komplett batteribyte till en kostnad på 690 kr. Det ingår då även 18 månaders garanti.

Hur kommer nedstängningen av 2G- och 3G-näten påverka mitt larmsystem?

För äldre larmsystem kan det vara nödvändigt med en uppgradering av vissa komponenter för att säkerställa att kommunikationen med larmcentralen via mobilnätet fortsätter som vanligt. För att garantera säkerheten använder våra larmsystem dubbla kommunikationsvägar, vilket innebär att de kan kommunicera både via mobiluppkoppling (4G) och bredband/ethernet (Wi-Fi).

Vi kommer att ta kontakt med alla berörda kunder i god tid för att förse dem med den nödvändiga informationen. Om du redan är kund hos oss kan du vara trygg i vetskapen om att vi kommer att hålla dig väl informerad om hur detta påverkar just ditt larmsystem. Du kan läsa mer här.

Kan jag koppla digitala dörrlåset Yale Doorman till mitt hemlarm?

Ja, med hjälp av en låsmodul från Sector Alarm kan vi koppla ihop larmsystemet med det digitala dörrlåset.

Har du redan ett befintligt dörrlås Yale V2 så kan vi koppla det kostnadsfritt.

Vi säljer även dörrlåset och kan hjälpa dig med både montering och uppkoppling. Skriv till oss via chatten för att få mer information.

Jag behöver nya dekaler, vad behöver jag göra?

Vi skickar ut max 4 dekaler via brev, om du önskar fler kan vi boka ut en kostnadsfri service.

Du kan kontakta oss via chatten så hjälper vi dig med detta.

Jag ska genomföra en renovering, är det något jag måste göra?

När du renoverar är det viktigt att du tar kontakt med vår kundsupport precis innan du monterar ner eller upp någon komponent för att undvika ett sabotagelarm.

Vi kommer då även kunna ge dig information om tillvägagångsättet.

Vid behov kan vi även boka ut en service så att du får hjälp av en tekniker.

Vart hittar jag bruksanvisning och andra viktiga dokument?

Du hittar våra bruksanvisningar och andra viktiga dokument här. 

Beställa larmbrickor

Du kan beställa larmbrickor här. När du har fått larmbrickorna och är hemma behöver du ta kontakt med oss för aktivering av brickorna. Gäller Domonial, Sector Alarm TC och Smart Alarm.

Har du fortfarande frågor? Inga problem, låt oss hjälpa dig.