Denna webbplats använder cookies för statistik och bättre användarupplevelse. Läs mer om hur Sector Alarm använder cookies.   Jag förstår

Frågor och svar

Abonnemangsfrågor
Hur lång bindningstid/uppsägningstid har jag?
Din bindningstid/uppsägningstid kan variera beroende på hur ditt avtal ser ut och när du tecknat det. Har du frågor gällande ditt avtal är du välkommen att kontakta vår kundservice på 0771-80 95 30.

Om du beställer ett hemlarm idag har vi ingen bindningstid, endast en uppsägningstid på 3 abonnemangsmånader.
Hur lång utryckningstid kan jag förvänta mig?
Sector Alarms samarbetspartners för väktarutryckningar utför en utryckning så snabbt som möjligt. Viktigt att poängtera är att väktare ej har polisiära befogenheter, och måste följa lagar och regler i trafiken. För att reducera utryckningstiden bör du som kund alltid sörja för att Sector Alarm har dina aktuella kontaktuppgifter.
Vad händer med min nyckel när jag säger upp mitt avtal med Sector Alarm?
De nycklar du låtit Sector Alarm förvara kommer inte att återlämnas vid ett eventuellt upphörande av avtal. Vi kommer istället att se till att nycklarna lämnas in för destruktion.
Jag ska flytta, vad händer med mitt hemlarm då?
Om du ska flytta så har vi gjort det väldigt enkelt för dig och självklart ska du få uppleva samma känsla av trygghet i din nya bostad. Kontakta vår kundservice så hjälper de dig med alla dina flyttfrågor.
Vilket vaktbolag rycker ut?
Sector Alarm samarbetar med ett flertal olika vaktbolag. Vänligen kontakta kundservice för mer information om vilket vaktbolag som rycker ut hem till just dig.
Äger jag mitt hemlarm?
Idag när du tecknar ett avtal med Sector Alarm så hyr du din utrustning och har ingen möjlighet att ta över larmsystemet. Om du har möjligheten att äga ditt larmsystem efter det att du valt att avsluta ditt abonnemang hos Sector Alarm beror helt och hållet på vilket år och månad du tecknade ditt avtal. Läs avtalsvillkoren på ditt avtal för mer information.
Fakturafrågor
Hur betalar jag?
Betalning sker månadsvis via autogiro. Fakturan för installationen med eventuella tillvalskomponenter kommer att faktureras tillsammans med din första abonnemangsperiod.

Autogiro aktiveras genom att fylla i och skicka in en autogiroblankett.

För mer information angående betalning kontakta Sector Alarms kundservice, på 0771-80 95 30 så hjälper vi dig.
Sector Alarm App
Vad kan jag göra med appen?
Med appen kan du styra ditt larmsystem (till- och frånkoppling). Du har också full koll på larmets händelselogg och kan se de senaste händelserna i ditt larmsystem. Du kan också ta del av erbjudanden, tipsa om nya kunder och hitta våra kontaktuppgifter.
Kostar det något att använda appen?
Nej, appen är både gratis att använda och ladda ner för de kunder som har ett aktivt abonnemang på marknades mest kompletta larmtjänst.
Kan jag använda appen om jag är utomlands?
Ja, du kan använda appen om du är utomlands. Se till att du har en bra och stabil uppkoppling mot nätet. Observera att kostnader för datatrafik till och från utlandet, men även i Sverige, kommer från din telefonoperatör.
Kan jag se när barnen kommer hem från skolan?
Ja, du kan se när barnen kommer hem från skolan. Du kan via PUSH-meddelanden få reda på så fort någon larmar på eller av: Du kan också läsa mer i händelseloggen där det framgår betydligt mer.
Övriga frågor
Jag har fått ett e-postutskick med Sector Alarm som avsändare, men en annan domän. Varför?
Vi skickar regelbundet ut nyhetsbrev via e-post till våra kunder. Här kan man ta del av läsvärda artiklar, tips och erbjudanden. Utskicket skickas via en extern partner vid namn Apsis och använder domänen sectoralarm.anp.se.
Jag ska renovera, behöver jag tänka på något?
När du ska renovera är det mycket viktigt att du tar kontakt med Sector Alarm i god tid. Så fort ni demonterar en komponent som tillhör larmet skickas ett sabotagelarm till larmcentralen. Detta larm uppfattas som ett skarpt larm enligt rutin.
Kan jag ha larm om jag har husdjur?
Ja, du kan ha husdjur tillsammans med vårt hemlarm. Om du har husdjur under 20 kg tillsammans räcker det med att anpassa larmsystemet med hjälp av husdjursdetektorer. Detta tillval är kostnadsfritt och ingår i marknadens mest kompletta tjänst. Om totalvikten överskrider 20 kg måste larmsystemet skalskyddas. Kontakta gärna Sector Alarm för mer information gällande skalskydd.
Kan jag utföra ett test av mitt hemlarm?
Om du vill utföra ett test av ditt hemlarm och kontrollera att signalen till larmcentralen fungerar så är det inga problem att göra detta själv. Det är mycket viktigt att du meddelar Sector Alarm innan du utför ett test så att de inte uppfattar ditt larm som ett skarpt larm. Gör som så att du larmar på och ställer dig i ett olarmat utrymme i cirka 3 minuter. Därefter kan du gå in i bostaden och röra dig fritt tills dess att larmet reagerar. Låt sirenen ljuda ett par sekunder innan du larmar av. Kontakta Sector Alarm efter cirka 10 minuter för att kontrollera att en signal har nått larmcentralen.
Varför ringde inte larmcentralen efter utlöst larm?
Jag har en GSM-sändare

Har du en GSM-sändare i ditt larmsystem ber vi dig kontakta vår kundservice så snart du kan.

Jag saknar en GSM-sändare

Våra äldre larmsystem är idag beroende av att det finns fungerande telefoni i din bostad. Det kan finnas många orsaker till varför ditt larmsystem inte får kontakt med larmcentralen.

Kontrollera följande:

  • Att det finns fungerande telefoni i din bostad.
  • Att eventuella bredbands/ADSL-inkopplingar är korrekt installerade och anpassade för våra larmsystem.
  • Att det inte finns kabelbrott mellan dina telefonjack.
  • Om du inte kan lokalisera felet och få larmet att kommunicera med larmcentralen, kontakta Sector Alarm för vidare vägledning.
Varför står det okänd användare i vissa händelser?
När man manövrerar larmet med antingen kod, tag eller fjärrkontroll som inte är knuten till en speciell användare kommer denna transaktion att visas som okänd. Detsamma gäller transaktioner gjorda med appen.
Är jag själv ansvarig att kontrollera mitt hemlarm?
Ja, du är själv ansvarig för att regelbundet testa ditt hemlarm. Om du utför någon form av ändring i ditt telefonisystem så är du tvungen att meddela Sector Alarm och testa av ditt hemlarm. Innan du skall ut på resa kan det vara betryggande att prova av sitt larm. Detta bör göras i god tid för att vi skall kunna åtgärda eventuella fel. Tänk på att kontakta kundservice innan du testar larmet!
Jag behöver byta batteri, hur går jag tillväga?
Du kan byta batterier själv och beställa de direkt via vår webbshop.

Taggar: batterier, batterifel
Jag behöver hjälp med tekniskt support på mitt larmsystem
Lyser fellampan på manöverpanelen eller piper det i rökdetektorn? Vi har samlat alla tekniska frågor om ditt larmsystem på en egen sida.

Taggar: teknisk support, domonial, visonic, powermax pro, powermax plus, power 608, pc 1580
Sector Alarm - Din trygghet. Vår passion.
© SECTOR ALARM 2017