Så arbetar vi under Covid-19

Vi prioriterar alltid våra kunders och medarbetares hälsa och säkerhet först. Därför jobbar vi kontinuerligt med att göra allt vi kan för att skapa så trygga kundbesök som möjligt. Vi följer givetvis myndigheternas rekommendationer noga för att undvika smittspridning. Nedan är en lista på de riktlinjer vi följer för att säkerställa att våra kundbesök är så trygga som möjligt för både våra kunder och anställda.

  • Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och har en kontinuerlig uppföljning av dessa. 
  • Ansvarig chef säkerställer varje dag vid uppstart att alla sina medarbetare är friska och inte har några av följande symptom: hosta, feber, andningsbesvär, snuva, nästäppa, halsont, huvudvärk, illamående, muskel- eller ledvärk.
  • Vi håller minst 2 meters avstånd till våra kunder.
  • Vi skakar inte hand eller har fysisk kontakt med varken kunder eller kollegor.
  • Vi är mycket noga med handhygienen. Vi har alltid med oss munskydd, handsprit och handskar ut på fält på våra kundbesök. 
  • På våra kundmöten erbjuder vi oss alltid att använda både munskydd och handskar. Vi erbjuder även våra kunder både munskydd och handskar för att säkerställa att vi inte utsätter någon för eventuella risker.
  • Vi bryr oss extra mycket om våra äldre och andra riskgrupper och försöker därför i yttersta mån ta möten utomhus alternativt vid dörren eller via telefon.
  • Alla våra lokala kontor förses veckovis med påfyllning av munskydd, handsprit och handskar.
  • Vi undviker i största mån att använda kommunala transportmedel till och från jobb, för att bidra till minskad smittspridning.

Om du som ny kollega, anhörig eller kund har några funderingar kring detta är ni hjärtligt välkomna att ta kontakt med vår HR Direktör Trine Krohnstad - Trine.Krohnstad@SectorAlarm.se