Denna webbplats använder cookies för statistik och bättre användarupplevelse. Läs mer om hur Sector Alarm använder cookies.   Jag förstår
Sector Alarm blir din nya larmleverantör
Din tidigare larmleverantör G4S Sverige har blivit förvärvad av Sector Alarm, Nordens näst största larmbolag. Tillsammans bildar vi ett starkt lag som gör din arbetsplats ännu tryggare. Detta innebär att administration, larmsignaler och telefonsamtal kommer hanteras av Sector Alarm framöver.
Det bästa av två världar Du är i goda händer, Sector Alarm har lång erfarenhet i branschen. Med en egen organisation runt om i landet och Sveriges bästa kundservice arbetar Sector Alarm dygnet runt för att ge dig en tryggare vardag. G4S är ett företag med 50 års erfarenhet av väktartjänster. G4S Sverige eller utsedd samarbetspartner kommer fortsättningsvis att ansvara för utryckningar i ditt område. På så sätt får du det bästa av två världar.

Samma avtalsvillkor och lösenord/koder Dina avtalsvillkor, instruktioner, lösenord och koder till larmcentralen förblir desamma. Priset på din larmtjänst justeras årligen enligt avtal, precis som tidigare.

Ny betalningsmottagare: Sector Alarm När du får din första faktura från Sector Alarm kommer du märka att det är en ny betalningsmottagare och ett nytt bankgironummer. Om du betalar via autogiro eller e-faktura idag utförs betalningen precis som tidigare. Betalar du inte med autogiro hjälper vi dig gärna att komma igång med detta. Då slipper du betala faktureringsavgifter och gör dessutom en god gärning för miljön.

Vi kommer att ringa dig! Sector Alarm kommer att kontakta dig personligen och svara på eventuella frågor. Har du funderingar redan nu är du välkommen att kontakta vår prisbelönta kundservice.

Välkommen som kund hos Sector Alarm!

Mats Bengtsson
VD, Sector Alarm Sverige
Ett telefonnummer oavsett ärende
Sector Alarm har ett nummer 0771-80 95 30 oavsett om du ska återkalla ett larm, vill ha teknisk support eller komma i kontakt med kundservice.


Frågor och svar
Vad innebär uppköpet för mig som tidigare kund hos G4S Sverige?
Uppköpet innebär att Sector Alarm blir din nya hemlarmsleverantör. Du kommer att behålla det avtal och pris som du haft tidigare med G4S Sverige och priset på din larmtjänst justeras årligen enligt avtal. Ditt larmsystem är uppkopplat mot vår larmcentral och vid frågor är du välkommen att kontakta Sveriges bästa kundservice, en utmärkelse vi vunnit två år i rad. Dina avtalsvillkor, instruktioner, lösenord och koder till larmcentralen förblir desamma.
Vad händer med mitt avtal och det pris jag har idag?
Dina avtalsvillkor, instruktioner, lösenord och koder till larmcentralen förblir desamma. Priset på din larmtjänst justeras årligen enligt avtal, precis som tidigare.
Är mitt hemlarm uppkopplat mot samma larmcentral som tidigare?
Ditt hemlarm är uppkopplat mot Sector Alarms egen larmcentral. Instruktioner, lösenord, koder och andra uppgifter som kommer från G4S Sverige kommer inte att påverkas eller ändras.
Vilket vaktbolag kommer att skickas vid händelse av larm?
Om larmet går kommer Sector Alarm att ansvara för att en väktare från G4S Sverige eller utsedd samarbetspartner kommer till din bostad enligt ditt tidigare avtal med G4S Sverige.
Vad gör jag om jag behöver support på mitt hemlarm?
På vår supportsida hittar du många frågor och svar som kan hjälpa dig, dessutom finns bruksanvisningar att ladda ner. Önskar du att en servicetekniker kommer hem till dig ber vi dig att kontakta Sector Alarms kundservice och boka en service.
Hur kommer jag i kontakt med Sector Alarm?
Sector Alarm har gjort det enkelt för dig som kund – vi har ett nummer (0771-80 95 30) oavsett vad ditt ärende gäller. Du kan också kontakta oss via vårt formulär på webbsidan eller via info@sectoralarm.se
Sector Alarm - Din trygghet. Vår passion.
© SECTOR ALARM 2017