Denna webbplats använder cookies för statistik, anpassat innehåll och annonser. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies.

Vad säger våra kunder?

"Jättebra att bli uppringd och få tips och råd. Viktigt som kund att få ett personligt samtal. Tackar!"
Inger Dahlberg
"Som kund uppskattar man att leverantörer gör förfrågningar om sin leverans och service. Borde ske i större omfattning av andra företag. Alltså stort plus för Sector Alarm."
Axel Jansson
"Tycker att det är bra att Ni fortfarande bryr Er om mig som kund, även efter att Ni fått sälja Er produkt! Sa det till min son direkt efter samtalet."
Olle Hedmark
"Kan inte svara annat än mycket nöjd, både från säljaren till kundservice. Det bästa är ju tryggheten med att äntligen ha detta larm."
Gun Johansson
"Jag blev uppringd och upplyst om problem med vårt larm då vi inte var hemma. Bra initiativ. Då fick jag tillfälle att själv kontrollera felkällor innan ni skickade ut servicetekniker."
Charlie Olson
Sveriges bästa kundservice

Sveriges bästa kundservice

Sector Alarm - finalist i SM i telefoni & kundservice 2011

För snart två år sedan startade Sector Alarm projektet ”Sveriges bästa kundservice”. Vi bestämde oss för att gå igenom våra interna processer och även förbättra samarbetet med den övriga organisationen. Detta var ett stort projekt med många inblandade och målet var hela tiden att förbättra den service vi ger till våra kunder.

Med stort engagemang från kollegor och ständigt förbättrande nyckeltal kände vi oss som Sveriges bästa kundservice och vi gick in i tävlingen med starkt självförtroende. Begreppet Sveriges bästa kundservice blev ett internt uttryck för den fantastiska förbättringsvilja som genomsyrar organisationen.

Jag är oerhört stolt och glad över vår silvermedalj i SM i telefoni 2011. Även om vi inte riktigt nådde hela vägen fram så var detta ett viktigt delmål för oss och ett bevis på att vi gör rätt saker, säger Trine Blom, Kundservicechef Sector Alarm.
Att vi hade lyft vår kundservice till högre nivå fick vi bekräftat genom feedback från våra kunder samt att vi märkte att en del av våra nya arbetssätt gjorde att vi blev effektivare och gav kunden svar ännu snabbare.

Detta har gjort oss medvetna om vilka saker vi kan förbättra ytterligare. Vårt arbete fortsätter och detta ger oss ännu ett mål att sträva efter. Med denna kunskap blir vi riktigt farliga och vi känner oss motiverade inför höstens tävling där enbart guldet finns i sikte.


Möt Daniel på kundservice Sector Alarm i Spanien

Hur kommer det sig att du hamnade på Sector Alarm och vår kundservice i Spanien?

I 17 år har jag klagat, klagat på vintern, klagat på regnet och klagat på kylan. Det tog mig 17 år för att komma på att jag inte är bunden till en plats och att jag kan förändra mitt liv. Den 1 Mars för nästan exakt ett år sedan fick jag nog och tog med mig min fru på en underbar resa till solen, en resa som fortsätter än i dag.

Vilken är den vanligaste frågan du får?

Den vanligaste frågan som jag får är nog när kunden skall byta till IP-telefoni/Hemtelefon över bredband och mobil hemtelefon och hur kunden anpassar sitt larmsystem när hemtelefonen blir förändrad.

Varför tror du att ni blev utsedda till Sveriges näst bästa kundservice?

Guld eller silver? SM i Telefoni och kundservice är en tävling utan synliga motståndare där den enda du tävlar mot är dig själv. Utmanande men inte omöjligt, detta har vi visat på Sector Alarms kundservice.

Att kunna erbjuda varje kund samma goda service, att kunna ge konkreta korrekta svar och ha en arbetsglädje och glöd vad som än händer. Att vi tog silver är inte det viktigaste för oss, vi försöker prestera guld varje dag och med en fingervisning om vad vi kan förbättra, så har vi alla förutsättningar att ta guld till hösten.

[small] Om SM i telefoni & kundservice

Q SURVEY är ett företag som utför undersökningar med fokusering på kundservice och support samt de processer och stöd som varje företag behöver för sin dagliga kundservice.

I ContactCenter-klasserna ringer professionella undersökare 200 samtal till respektive företag. Vi använder oss av mätmetoden M survey CC där undersökarna utger sig vara kunder som behöver hjälp med ett ärende.

Ett ContactCenter bedöms enligt åtta olika bedömningskriterier och bland annat är undersökaren uppmärksam på hur första intrycket är, om bemötandet är engagerat och hur effektivt ärendet hanteras. Vi noterar även vad som händer innan man kommer fram till svarspersonen, det vill säga talsvar, olika tonval och eventuella köbesked.

Slutligen skriver undersökaren en sammanfattande kommentar om hur hela samtalet har upplevts, vilket har en viktig funktion för att förmedla känslan av vilken service företaget erbjuder inringande kunder.

[/small]
[button=http://www.smitelefoni.se/]Läs mer om SM i telefoni & kundservice[/button]