Denna webbplats använder cookies för statistik och bättre användarupplevelse. Läs mer om hur Sector Alarm använder cookies.   Jag förstår

Vanliga frågor och svar

Vi har samlat några frågor du kanske vill ha svar på innan du går vidare med valet av hemlarmsleverantör. Vi hjälper dig bäst att besvara dina frågor över telefon, men här kommer en del frågor och svar som kan hjälpa dig.
Varför ska jag välja Sector Alarm?
Innanför hemmets fyra väggar finns allt viktigt i livet - dina familjemedlemmar, husdjur, personliga ägodelar och betydelsefulla minnen. En åtgärd vid brand är minst lika viktigt som ett skydd mot inbrott, så tänker vi på Sector Alarm och det är därför vi har valt att arbeta med en larmtjänst där allt ingår från början. Tillsammans med vår larmcentral och vår prisbelönta kundservice har du personlig kontakt dygnet runt, året om. På Sector Alarm värnar vi om dig och din trygghet, vi vill skapa känslan av att det alltid är någon hemma. Med våra passionerade medarbetare tar vi din trygghet på största allvar. Därför tycker vi att du ska välja Sector Alarm som din hemlarmsleverantör.
Måste jag betala för en utryckning om larmet går?
Nej, du behöver inte betala extra för en utryckning. Alla utryckningar oavsett orsak ingår i den summa du betalar varje månad. Du behöver med andra ord inte rädd för att göra misstag. Vårt krav är att du alltid använder larmet, oavsett om du är borta längre eller kortare stunder.
Vad är skillnaden mellan ett startpaket med och utan kameradetektor?
Med hjälp av kameradetektorns bilder kan våra operatörer på larmcentralen se vad som orsakade larmet och på så sätt skicka snabb och rätt åtgärd - på så sätt sparar du värdefulla sekunder om olyckan är framme.
Hur fungerar kameradetektorn? Är jag bevakad dygnet runt?
Du kan vara hur lugn som helst, kameradetektorn tar endast bilder när larmet går. Den fungerar som ett hjälpmedel för både dig och Sector Alarm. Med hjälp av bilderna kan våra operatörer på larmcentralen verifiera orsaken till larmet och skicka snabb och rätt åtgärd - på så sätt sparar du värdefull tid om olyckan är framme.
Räcker det med ett startpaket för mitt hem?
Alla våra kunder får ett startpaket installerat av oss. Om det finns behov av ett större larmsystem sker detta i samband med installationen. Vårt mål är att varje larm skall vara anpassat efter dina önskemål och behov. Ofta kompletterar våra kunder med exempelvis en extra rökdetektor, då MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) rekommenderar en rökdetektor per 60 m².
Binder jag mitt abonnemang när jag väljer Sector Alarm?
Vi har ingen bindningstid, endast tre månaders uppsägningstid.
Hur betalar jag?
Betalning sker månadsvis via autogiro. Fakturan för installationen med eventuella tillvalskomponenter kommer att faktureras tillsammans med din första abonnemangsperiod.

Autogiro aktiveras genom att fylla i och skicka in en autogiroblankett som du får vid installationen eller genom att kontakta vår kundservice.

För mer information angående betalning kontakta Sector Alarms kundservice, på 0771-80 95 30 så hjälper vi dig.
Tillkommer det några extra avgifter när jag väljer Sector Alarm?
Nej, det tillkommer inga extra avgifter när du väljer Sector Alarm.
Låt oss kontakta dig och berätta mer om hemlarm
Sector Alarm - Din trygghet. Vår passion.
© SECTOR ALARM 2017